PUTOVANJA POKREĆU TEHNOLOGIJU

Turistička industrija predvodila je digitalne inovacije i nastavlja se transformirati eksponencijalnom brzinom širom svijeta. Prema Inicijativi za digitalnu transformaciju Svjetskog ekonomskog foruma, od 2016. do 2025. godine očekuje se da će digitalizacija u zrakoplovstvu, putovanjima i turizmu stvoriti vrijednost do 305 milijardi američkih dolara za ovu industriju povećanjem profitabilnosti.

Digitalizacija nije ostavila nijedan segment putničkog ekosustava netaknutim. „Tehnologija prožima svako područje turizma i mora joj se dati najveći prioritet pri razvoju radne snage u industriji“, navodi se u izvješću Svjetske turističke organizacije Ujedinjenih naroda iz 2016. godine. Društveni mediji postaju alat za poboljšanje korisničkih usluga za ugostiteljske grupe.

U 2016. godini, šestu godinu zaredom, doprinos sektora putovanja i turizma svjetskom BDP-u nadmašio je globalno gospodarstvo, popevši se na ukupno 10,2% svjetskog BDP-a (7,6 bilijuna američkih dolara), prema Svjetskom vijeću za putovanja i turizam.

Uz tako veliku potražnju za putovanjima, daljnja će digitalizacija biti od vitalnog značaja ako se žele ispuniti očekivanja sutrašnjih potrošača.





PORAST INTERNETSKE KUPOVINE PUTOVANJA

Dani ulaska u turističku agenciju ili prelistavanja turističkih vodiča brzo se smanjuju. Caroline Bremner, voditeljica istraživanja putovanja i turizma u Euromonitor International, rekla je da internetska prodaja sada čini 40% ukupne prodaje putničkih proizvoda, u odnosu na 28% u 2012. godini. Prodaja mobilnih putovanja zabilježila je fenomenalan rast, porasla s 2% u ukupnoj prodaji putovanja u 2012. godini na trenutno 12%.

Podaci istraživanja TripAdvisor pokazali su da je 4% ispitanika rezerviralo putovanja putem mobilne aplikacije u 2014. godini, pri čemu se ta brojka udvostručila na 8%u 2015. i na 11% među putnicima koji pametnim telefonima planiraju i rezerviraju putovanja. Prema tome, ljudi su sve više zainteresirani za rezervaciju hotelskih soba, iznajmljivanje automobila ili kupnju karata, obilazaka i drugih proizvoda putem svojih telefona.





EKONOMIJA DIJELJENJA: POSLOVNI MODEL BUDUĆNOSTI

Putovanje je u osnovi povezivanje ljudi i mjesta. Koristeći tehnologiju poput gotovo univerzalne internetske povezanosti velikih brzina, tehnologije pretraživanja i geolociranja, mobilnih plaćanja i društvenih platformi, te su se veze razvile i jedan razvoj koji je promijenio industriju bila je eksplozija ekonomije dijeljenja.

Turisti širom svijeta sada imaju mnoštvo lokaliziranih i personaliziranih opcija gdje odsjesti, što učiniti i kako se kretati. Tražite smještaj? Tu su Airbnb, Tujia, HomeAway, 9Flats, Wimdu ili FlipKey. Prijevoz? Podijelite vožnju kroz Uber, Grab, Didi ili Lyft, podijelite automobil putem iCarsCluba ili ZipCara ili podijelite bicikl putem MoBikea ili Ofoa. Žudite za lokalnim iskustvima? Otkrijte jedinstvenu turneju na Vayable ili ToursByLocals ili pronađite domaći obrok na EatWith ili VizEat. Ovaj je popis jedva iscrpan i nastavlja se brzo širiti.

Ekonomija dijeljenja također je prisilila dionike turističke industrije da preispitaju svoju definiciju turizma i preispitaju iskustvo putovanja u budućnosti. Te nezadovoljene potrebe, kažu, uključuju želju za autentičnošću, aktivno otkrivanje i povezivanje; nepovjerenje u mnoge velike institucije i marke; očekivanje transparentnosti i fleksibilnosti; uvažavanje petlji povratnih informacija; i želju za pojednostavljenim interakcijama i plaćanjima.





REDEFINIRANJE MARKETINŠKE STRATEGIJE ODREDIŠTA

Digitalni disrupteri poput društvenih medija, mobilnih uređaja i dostupnih informacija omogućuju prodavačima odredišta da stupe u kontakt s potrošačima i dionicima u većem opsegu nego ikad prije. Da bi ostale relevantne, odredišne marketinške organizacije (eng. DMO) moraju se prebaciti iz potrošačkog u model hostinga (eng. host-domaćin), iz emitiranja u angažman i iz marketinga u upravljanje (menadžment).

Mobilne platforme i komunikacija su ključni: omogućuje DMO-ima da stupe u interakciju s posjetiteljem kroz sve faze njihovog iskustva, od uviđavanja prilike do interesa do rezervacije do posjete do posjete. Digitalne društvene mreže također omogućuju usmenom preusmjeravanju puno veće publike. Ovaj društveni pomak pretvorio je potrošače sadržaja u proizvođače sadržaja, što pojedinca čini temeljem bilo koje marketinške strategije odredišta.





MOGUĆNOST PERSONALIZACIJE I POGLED U BUDUĆNOST

Jedna od velikih prednosti digitalizacije je sposobnost prikupljanja podataka i analitike. Potrošači se žele osjećati posebno i očekuju personalizaciju usluge i iskustva. Prikupljanjem osobnih podataka od kupaca i saznavanjem više o njihovim obrascima ponašanja, tvrtke sve više optimiziraju usluge tijekom putovanja kupaca.

U prethodnim desetljećima Sjeverna Amerika i Europa dominirali su turističkim tržištima, ali to možda neće biti još dugo. Prema Svjetskom ekonomskom forumu, do 2030. godine većina međunarodnih putovanja doći će iz Afrike, Azije i Bliskog istoka.

Kako su tvrtke u mogućnosti usko surađivati s vladama i međunarodnim partnerima? Kako nova tehnologija putovanja brzo mijenja globalni turizam? Otkrijte kako svjetske vlade i tvrtke povećavaju dostupnost putovanja i šire tržište na godišnjem Forumu globalne turističke ekonomije u Macau.