Digitalna komunikacija

Digitalna komunikacija

Digitalna komunikacija je oblik komunikacije koji se odvija putem mobilnih uređaja, računala, tableta ili drugih uređaja putem kojih se informacije mogu prenositi digitalno.Zasigurno se svi koristimo oakvim oblikom komunikacije(pa i u trenutcima čitanja ovog teksta) bilo to iz osobnih ili poslovnih razloga. Od izuma uređaja i razvoja prvih oblika digitalne komunikacije naš život se znatno promijenio od činjenice da neka važna vijest prođe svijetom za svega par minuta do činjenice da možemo nazvati i čuti osobu bez obzira na udaljenost.Ovakav način komunikacije uistinu je jednostavan, a u isto vrijeme jako koristan pa nije ni čudno što iz dana u dan postaje sve veći dio naših života.

Kako funkcionira digitalna komunikacija:

PROŠLOST


Digitalna komunikacija prvi puta se javlja u 19.stoljeću. Prvi telefon stvoren je u 19.stoljeću
te se tada ljudi počinju upoznavati s tehnologijom i dolazi do razvoja tehnologije koja se veže uz razvoj digitalne komunikacije.
Tokom 20.stoljeća dolazi do razvoja telefona, radio uređaja, računala, mobilnih uređaja itd. Način života se počinje mijenjati,
vijesti postaju pristupačnije i brže se šire, a ljudi postaju povezaniji i dolazi do razvoja internet stranica,tvrtki, društvenih mreža koje su nam i danas poznate ili ih još uvijek koristimo..



U početcima razvoja digitalne tehnologije u svijetu je bilo vrijeme rata, pa nije ni čudno što se većina sačuvanih slika iz tog vremena nalazi u ratnom okružju. Telefoni, radio stanice i drugi tada dostupni uređaju bili su korisni za prijenos vijesti i stanja iz pojedinih država.
Ljudi koji su zaslužni za razvoj uređaja za digitalnu komunikaciju tog vremena zasigurno su ostavili vrijedan materijal i primjerke za ljude koji su po njihovom primjeru usavršavali te uređaje kakobi dobili ono što danas imamo.

SADAŠNJOST



Digitalna komunikacija je neizostavan dio naše svakodnevnice. Od poziva i poruka do društvenih mreža pa do poslovanja i drugih oblika korištenja. Njen svakodnevni razvoj uvelike priodonosi i mijenja naše društvo. Pojava novih zanimanja, brže širenje informacija, veća povezanost među ljudima su stvari koje većinom mijenja društvo na bolje, ali njen razvoj ima i negativan utjecaj. Činjenica je da današnji mladi imaju značajno drugačiju mrežu živčanih veza i putova u mozgu u odnosu na generacije koje su u digitalno doba ušle kao odrasli ljudi. Danas mladi najčešće i najradije komuniciraju sa svojim prijateljima putem mobilnih telefona i internetske društvene mreže. Učestalost ovih oblika ponašanja nadmašila je sve oblike komunikacije, uključujući i „razgovor u četiri oka“.



Ovo razdoblje globalne pandemije koje uključuje održavanje distance, prisiljene boravke u domovima i online nastavu zasigurno je još više utjecalo na društveni život ljudi, te je zasigurno povećalo našu potrebu za digitalnim načinom komunikacije prvenstveno kako bi zaštitili sebe i druge.Ova kriza sa sobom je donijela i potebu za školovanjem na daljinu s kojom se većina školskih djelatnika, a i učenika još nije susrela. Tako smo učionice zamijenili video-pozivima preko "zoom-a" ili nekih drugih aplikacija ovakve vrste, a sva pitanja smo umjesto jednostavnim podizanjem ruke zamijenili sa bezbroj poruka. Sreća u ovoj nesreći bile su upravo web stranice koje su omogućile da se naš život barem nekako održi u normali.

BUDUĆNOST

Budućnost je, kao i uvijek, nepredvidiva i ma koliko ju promatrali kratkoročno ili dugoročno, samo jedan mali zamah krila leptira sve može stubokom promijeniti. Kažu da je jednostavno predvidjeti budućnost jedne tehnologije – problem je u kombinacijama tehnologija koje stvaraju nezamislive probleme i rješenja. No, budući da biti futurist ionako nije lako, upustimo se, lagano, u predviđanja. Ako ih predvidimo dovoljno, vjerojatno ćemo ponešto i pogoditi.





Hoće li tehnologija prestići naš um? Hoće li nanoboti bit dovoljno napredni da nam zamijene bilo koji dio organizma koji više ne funkcionira? Hoće li sve to biti dovoljno da nas održi u životu do sljedeće singularne točke? ... Tko zna, morat ćemo vjerovati u to da će tehnologija napredovati upravo onako kako predviđamo.

VRSTE DIGITALNE KOMUNIKACIJE


Digitalno možemo komunicirati na puno načina,a najjednostavniji i najklasičniji način su:
-POZIVI I SMS PORUKE
- prvi i najjednostavniji oblici
- pokušaj ili uspostavljanje telefonske ili SMS komunikacije pomoću kom. kanala kojim djeluju
-WEB STRANICE
-sastoje se od niza XHTML dokumenata kojima se može pristupiti uz pomoć internetskog preglednika.
-prikazuju tekst, prezentacije, slike, animacije, videozapise, poveznice itd.
-lako prisutupačne
-VIDEOZAPISI
-videouratci koje nakon što snimimo možemo sačuvati, dijeliti, objavljivati te slati drugima
-DRUŠTVENE MREŽE
-vrsta internetske usluge, koji se najčešće javlja
u obliku platforme, prozora ili web-stranice
-VIDEO POZIVI
-uspostavljanje video-komunikacije pomoću uređaja i aplikacije koja omogućava ovakav poziv
-EMAIL I ONLINE CHATOVI
- prijenos je tekstualnih poruka (moguće je prilagati i dokumente koji nisu tekstualni) putem komunikacijskih mreža,
najčešće Interneta.

MARKETING PUTEM INTERNETA

Internetski marketing (oglašavanje) je oglašavanje proizvoda putem Interneta.
Temelji se na praćenju razvoja novih trendova, oglašavanju, investiranju te prikupljanju zainteresiranih ljudi.
Povezan je s temom digitalne komunikacije jer se upravo takvom komunikacijom odvija ovakav način marketinga.

STRATEGIJE DIGITALNOG MARKETINGA SU:

MARKETING DRUŠTVENIH MREŽA
-jedan od najmoćnijih alata za promociju tvrtke i unaprjeđenje njenog poslovanja na internetu
- korisnicima na društvenim mrežama proizvodi izlaze u obliku oglasa ili plaćenih promocija
-razne dobne skupine, veća šansa za promociju
MARKETING SADRŽAJEM
- kreiranje originalnog, relevantnog i korisnog sadržaja
-lako privlačenje pozornosti kupaca, nenametljivi način predstavljanja određenenih proizvoda
-vođenje bloga, kreiranje elektronskih knjiga , infografika, online i offline časopisa
E-MAIL MARKETING
-slanje poruka na e-mail adresu korisnika koji su se unaprijed predbilježili na listu primatelja
- sastoji od izgradnje liste pretplatnika i kreiranja tzv. newslettera sa sadržajem koji bi ih mogao zainteresirati
OGLAŠAVANJE NA TRAŽILICAMA
oglasi se naplaćuju isključivo po učinku, tj. po ostvarenom kliku (PPC)
- PPC (pay per click) kampanja je oblik oglašavanja koji uključuje prezentaciju oglasa na prvim stranicama tražilica potencijalnim kupcima koji su zainteresirani za određeni proizvod ili uslugu

DRUŠTVENE MREŽE

Društvena mreža je vrsta internetske usluge, koji se najčešće javlja u obliku platforme, prozora ili web-stranice.
To je internetski prostor, koji služi za međusobno povezivanje korisnika. Danas postoje stotine ovakvih servisa.
Najpoznatije su ( na ovom linku nalaze se trenutno najpopularnije):

-FACEBOOK
- Facebook je internetska društvena mreža koju je 2004. godine osnovao Mark Zuckerberg.
-U početcima je bio namijenjen samo studentima na Harvardu
- Danas facebook ima oko 2 milijarde korisnika, s više od 14 milijuna novih fotografija dnevno.

- YOUTUBE
- mrežna usluga za razmjenu videozapisa na kojoj korisnici mogu postavljati, pregledavati i ocjenjivati videozapise.
-Osnovan je 2005. godine
-korisnici mogu postavljati vlastite uratke i uratke za koje imaju dopuštenje vlasnika autorskih prava

-INSTAGRAM
-popularna besplatna aplikacija za obradu i dijeljenje fotografija putem mobilnih telefona
-osnovan je 2012.godine

- TWITTER
-namijenjena je za slanje (i čitanje) kratkih poruka i novosti koje su prema imenu mreže nazvane tweet-ovima
-Osnovan je u ožujku 2006. godine

U slučaju da nas želite kontaktirati :

☎ Telefon:
021 843 098
📧 Mail:
Antonia:
antonia.gudelj@gmail.com
Ana:
ana.repusic1@skole.hr
Županija:
info@ictzupanija.hr


Zanima nas vaše mišljenje!