Otvorila su se nova vrata društvenim igrama! Kultne igre koje su postale svakodnevna zabava i one koje će ostati upamćene kao legendarne. Takve igre nazivamo videoigrama. One mogu biti na računalu, mobitelu, igraćim konzolama i najnovijom VR tehnologijom uz pomoć headseta i senzora za pokret. Osnovni zahtjevi videoigara su izlazni grafički uređaji (najčešće monitor), te ulazni grafički uređaji. Mnoge novije igre zahtijevaju grafički procesor i mrežnu opremu.
Povijest videoigara seže do 1947. godine kada je Thomas T. Goldsmith patentirao ideju elektroničke igre na CRT ekranu. Prva videoigra koja je bila predstavljena javnosti bila je Tennis for Two (tenis za dvoje) Williama Higinbothama 1958. godine. Popularna videoigra koja se dugo držala kao prvom bila je Spacewar! iz 1961. godine koju su osmislili dva studenta Massachussetskog instituta za tehnologiju (MIT) prema znanstveno-fantastičnoj priči Skylark. Mnogo videoigara prve generacije, sve do 1980-ih, su bile tekstualne igre.
Ova legendarna igra koju igramo i dan danas je izašla u Japanu 1980. Svrstavamo je u arkadne igre i cilj igre je bježati od 4 duha i skupiti sve točkice na mapi. Početni logo je bio PUCK MAN, ali se kasnije promjenio u PAC-MAN. Godinama su izlazila izdanja kao "Ms. PAC-MAN" koja je nastala u SAD-u, "PAC&PAL" koji se igra se tako da se jede svo voće na mapi, a izbjegavaju se duhovi. Igra predstavlja novog lika, "Mil". Razigrani Mil kreće se po ekranu kako bi odmaknuo voće od PAC-MAN-a. PACland, PACMANIA, PAC-PANIC, PAC-IN-TIME, PAC-MANvs i mnoga druga izdanja izlazila su godinama sve do 2010. kada je Google postavio klasičnu verziju PAC-MANa kada se pretraži "PAC-MAN 30th Anniversary" za 30-tu godišnjicu prvog PAC-MANa.
Tetris logička je videoigra, izdana na gotovo svim igraćim platformama. Jedna je od najpoznatijih videoigara uopće. Tvorac igre je, u lipnju 1984. bio ruski znanstvenik Aleksej Pažitnov. Pažitnov je radio kao programer u računalnom centru Sovjetske akademije znanosti. Ova jako praaktična igra se igra slaganjem segmenata od četiri kvadratića koja se moraju složiti da ne bude ni jedna praznina u jednom redu. Kada se ne ispuni taj cilj i kockice dođu do vrha igra je gotova. Igra je zaludjela sve kada je stekla svoju popularnost na gameboyu-igraćoj konzoli. Toliko je velika da je 2005. završila treća na popisu 100 najvećih videoigara svih vremena.
Jedna od nama danas vrlo poznatih igara je nastala 1985. godine od japanske tvrtke Nintendo. Japanska tvrtka nitendo je poznata po igraćim konzolama Nitendo u kojima još uživamo od 1977. godine kada je izdana njihova prva konzola. Super Mario Bros nije prva njihova igra, ali je zasigurno najpopularnija. Igra prati braću Maria i Luigia i na kraju svakog svijeta se radnja odvija u dvorcu gdje Mario i Luigi spašavaju princezu. Igrači dobivaju tzv boost kada Mario ili Luigi pojedu gljivu, a mogu se dobiti razbijanjem blokova s upitnikom. Antagonist je glomazan Bowser, znatni Koopa King iliti kralj Koopa flote. Ova igrica kao i sve legendarne igrice izlazila je u mnogo izdanja tokom godina i jedna je od igara kojoj se pripisiva da je glavni faktor u oživljavanju industrije potom Krize videoigara 1983.
Još jedna upečatljiva igra 80-ih, možda ne kao ostale tri, ali je ostala upamćena do danas. Prince of Persia je fantastična kinematografska platforma koju je dizajnirao i implementirao Jordan Mechner za Apple II , a izdao Broderbund 1989. godine. Radnja se odvija u srednjovjekovnoj Perziji , a igrači kontroliraju neimenovanog protagonista koji mora proći kroz niz tamnica kako bi pobijedio velikog vezira Jaffarai spasiti zatočenu princezu. Uspješnost ove igre je dovela do nova dva nastavka Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame i Prince of Persia 3D, te dva ponovnog pokretanja serije, prvi put 2003. godine s Prince of Persia: The Sands of Time , koji dovela je do tri svoja nastavka, a zatim ponovno 2008. s identičnim naslovom Princ od Perzije.
Doom, Resident Evil, The legend of Zelda: Ocarina of time, GTA, Tomb Raider, Sims, Fallout,fifa su neke od kultnih igara 90-ih i 2000-ih u čijim nastavcima i danas uživamo. Ovo je bilo razdoblje novih igara sa boljom grafikom. Neke od ovih igara su nedavno izbacile nastavke kao npr FIFA redovno izbacuje nova izdanja, Resident Evil je zadnji nastavak objavio 2021., Zelda također, kao i Doom i GTA. Po tematici primjećujemo da su 90-ih igre akcijske, avanturističke i brutalnije od prijašnjih(uz iznimke). 2000-ih se pojavljuje Fifa nogometna igrica i Sims.
Ove su igre sličnog tipa pa ih možemo svrstati u ovu malu skupinu. DOOM serija se fokusira na podvige neimenovanog svemirskog marinca koji djeluje pod okriljem Union Aerospace Corporation (UAC), koji se bori s hordama demona i nemrtvih kako bi spasio Zemlju od apokaliptične invazije. Originalni Doom(1993.g) se smatra jednom od prvih pionirskih pucačina igara u prvom licu.
Resident Evil je također apokaliptičnog scenarija. Ova igra iz 1996. g japanska je serija preživljavačkih horor videoigara i medijska franšiza koju je stvorio Capcom. Franšiza prati priče o biološkom oružju i virusnim incidentima. Serija igara sastoji se od horora za preživljavanje, pucačina iz trećeg lica i pucačkih igara u prvom licu.The legend of Zelda: Ocarina of time je akcijsko-avanturistička igra koju je Nintendo razvio i objavio za Nintendo 64. Objavljena je u Japanu i Sjevernoj Americi u studenom 1998., a u regijama PAL sljedećeg mjeseca. Ocarina of Time peta je igra u seriji Legenda o Zeldi, a prva s 3D grafikom. Priča prati Linka u fantastičnoj zemlji Hyrule u potrazi za zaustavljanjem zlog kralja Ganondorfa, putovanjem kroz vrijeme i navigacijom po tamnicama i nadzemlju. Igra je uvela značajke kao što su sustav zaključavanja cilja i gumbi osjetljivi na kontekst koji su od tada postali uobičajeni u 3D avanturističkim igrama. Igrač mora naučiti svirati brojne pjesme na okarini da bi napredovao
Tomb Raider franšiza se fokusira na izmišljenu britansku arheologinju Laru Croft, koji putuje svijetom tražeći izgubljene artefakte i infiltrirajući se u opasne grobnice i ruševine. Igra se općenito fokusira na istraživanje okruženja, rješavanje zagonetki, navigaciju u neprijateljskim okruženjima ispunjenim zamkama i borbu s neprijateljima. Za franšizu su razvijeni dodatni mediji u obliku filmskih adaptacija , stripova i romana. Prvo izdanje je izašlo 1996. i pokrenulo seriju nastavaka i nekoliko film adaptacija.
Originalni Grand Theft Auto(1997) sastoji se od niza razina, svaka postavljena u jednom od tri grada u igri. Na svakoj razini igrač ima ciljani broj bodova za postizanje i pet života da postigne rezultat. Brojač rezultata udvostručuje se kao mjerač novca; igrač može potrošiti ovaj novac na farbanje i razne druge stvari. Međutim, sav potrošen novac se naravno oduzima rezultatu, čime je gol malo dalje. Nakon što dobije ciljni broj bodova, igrač se mora odvesti do određenog mjesta kako bi završio Sudar na raskrižju. razinu, koja omogućuje napredovanje na sljedeću. Osim toga, igrač je slobodan raditi što god želi. Igrač može samo istraživati grad, uzrokovati smrt i uništenje, ili ukrasti i prodati automobile za profit, iako će završetak razine gotovo sigurno zahtijevati dovršetak misija. Ovo je proizvod Rockstar Northa, prije zvani DMA Design, dok je izdavač Rockstar Games.
FIFA je suprotnost GTA. Obje "žive" do danas sa čestim izdanjima. Dok GTA odgađa izlazak 6. dijela izbacivanjem poboljšanih verzija 5. dijela, FIFA svake godine izbacuje svake godine ovisno o aktualnom nogometnom događanju. Serijal FIFA se sastoji od više nogometnih liga, uključujući FA Premier Ligu i Football League, Serie A, La Ligu, A-League (Australija) i Major League Soccer (SAD). U serijalu FIFA koriste se prava imena liga, klubova i igrača te pravi dresovi klubova. Prvi je dio ovog serijala izašao 1993. g pod nazivom FIFA International Soccer.
Uz nastavke serija igara iz 90-ih i 00-ih pojavljuju se igre sličnog tipa Dark Souls, The Witcher, Red Dead Redemption i mnoge druge. Ove igre imaju bolju grafiku i zahtjevaju jača računala većinom su u cvatu preživljavačke igre sa pucačinom, a cvat videoigara je doveo do raznovrsnosti.
Indie igre, skraćeno od neovisna(independed) video igra, je video igra koju obično stvaraju pojedinci ili manji razvojni timovi bez financijske i tehničke podrške velikog izdavača igara, za razliku od većine igara. Indie igre se često fokusiraju na inovacije , eksperimentalnu igru i preuzimanje rizika koji se obično ne priušte u AAA igrama, a mogu istraživati medij kako bi proizveli jedinstvena iskustva uumjetničke igre . Indie igre obično se prodaju putem digitalnih distribucijskih kanala, a ne u maloprodaji zbog nedostatka podrške izdavača. Pojam je sinonim za nezavisnu glazbu ili neovisni film u tim medijima. Neke od najpoznatijih i najuspješnijih indie igara su Minecraft, Terraria, Amnesia...
Minecraft je video igra koju je razvio Mojang Studios. Igru je kreirao Markus "Notch" Persson u programskom jeziku Java. Nakon nekoliko ranih privatnih verzija za testiranje, prvi put je objavljen u svibnju 2009. prije nego što je u potpunosti objavljen u studenom 2011. Svijet igre sastoji se od grubih 3D objekata—uglavnom kockica i tekućina, koji se obično nazivaju "blokovi"—koji predstavljaju različite materijale, kao što su zemlja, kamen, rude, debla drveća, voda i lava. Osnovna igra se vrti oko podizanja i postavljanja ovih predmeta. Ovi blokovi su raspoređeni u 3D mrežu, a igrači se mogu slobodno kretati po svijetu. Igrači mogu rudariti blokove, a zatim ih postaviti negdje drugdje, omogućujući im da grade stvari. Mnogi komentatori opisali su sustav fizike igre kao nerealan. Igra također sadrži materijal poznat kao redstone, koji se može koristiti za izradu primitivnih mehaničkih uređaja, električnih krugova i logičkih vrata , što omogućuje izgradnju mnogih složenih sustava. Krajnji cilj je pobijediti zavržnog moba-Ender dragona. Ova se iga razvija do danas te se izbacuju nove verzije(zadnja 1.18 verzija)
Terraria je akcijsko-pustolovna pješčana igra koju je razvio Re-Logic . Igra je prvi put objavljena za Microsoft Windows 16. svibnja 2011., a od tada je portirana na nekoliko drugih platformi. Igra sadrži istraživanje, izradu, gradnju, slikanje i borbu s raznim stvorenjima u proceduralno generiranom 2D svijetu. Terraria je općenito dobila pozitivne kritike, uz pohvale svojim elementima sandboxa. Igra podsjeća na Minecraft, ali u 2D formatu pa i jer su slične tematike. Igra počinje u proceduralno generiranom svijetu, s igračima koji počinju s nekoliko osnovnih alata i vodičem za ne-igrački karakter (NPC) kako bi mogli započeti. Svijet igre sastoji se od nekoliko slojeva pločica s kojima igrač može komunicirati i mijenjati ih. Mnogi resursi, poput metalnih ruda, mogu se pronaći tijekom istraživanja špilja. Igrač počinje s niskim zdravljem i manom , što se može povećati pronalaženjem određenih predmeta.
Amnesia: The Dark Descent je horor avanturistička video igra preživljavanja preživljavanja tvrtke Frictional Games, objavljena 2010. Amnesia: The Dark Descent je pustolovna igra u prvom licu s elementima survival horrora . Igrač preuzima kontrolu nad Danielom, koji mora upravljati dvorcem Brennenburg izbjegavajući razne opasnosti i rješavajući zagonetke. Osim zdravstvenog pokazatelja, Danielovim razumom mora se upravljati, usredotočeno na mehaničara koji se "boji tame". Prema dizajneru Thomasu Gripu, "ideja je u osnovi bila da sama tama bude neprijatelj." Zdrav razum se smanjuje predugo zadržavanjem u mraku, svjedočenjem uznemirujućih događaja ili izravnim gledanjem u čudovišta. Nizak razum uzrokuje vizualne i slušne halucinacije i povećanu mogućnost privlačenja čudovišta, dok njegovo potpuno iscrpljivanje rezultira privremenim padom pokretljivosti ili smrću u većim poteškoćama. Izvori svjetlosti pomažu vratiti zdrav razum, a ako nijedan nije dostupan, Daniel može upotrijebiti kutije za žar da zapali svijeće i baklje ili postavi lampu koja gori ulje.
Nastavci serije igre Amnesialiteratura: