Ova viteška igra se održava svake godine u Sinju na spomen kada je Hrvatski narod junačke Cetinske krajine porazio godine 1715. osmanlijsku vojsku, koja je u osvajačkom pohodu pokušala osvojiti Sinjsku tvrđavu. Igra je to koja se tijekom višestoljetne tradicije utkala u narod, postala njegov nepobitni činitelj, nositelj narodnog ponosa, nadahnuće i izvorište stvaralaštva u pričama i pjesmama, slikama, skulpturama i skladbama. U Alkarskom natjecanju mora sudjelovati najmanje 11, a najviše 17 alkara kopljanika, uključujući alajčauša. U svakoj trci alkari trče onim slijedom koji odredi vojvoda na prijedlog alajčauša. Iz momačke čete arambaša u dogovoru s momcima i alkarima odabire svakom alkaru momka koji mu pomaže pri natjecanju. Kad je sve spremno za natjecanje, alajčauš dolazi pred alkarskog vojvodu i obraća mu se riječima: "Vojvodo, sve je spremno za početak prve trke ___ Alke, očekujem tvoju zapovid!", na što vojvoda naređuje: "Neka otpočne prva trka". Na kraju natjecanja vojvodin ađutant izvješćuje vojvodu koji alkar ima najviše punata. Poslije proglašenja slavodobitnika svi sudionici alkarske povorke istim putem kao i pri nastupanju, napuštaju trkalište i prolaze preko glavnog trga, prate najprije vojvodu do Alkarskih dvora, zatim slavodobitnika i alajčauša, a potom se razilaze.
lastik bila je omiljena igra među djevojčicama. Svaka je u svojoj torbi imala spreman lastik kako bi se odigrala kratka igra tijekom velikog odmora ili nakon škole. Najpoznatije igre na lastiku bile su njemačka škola, balerina rokoko i eskafe. Cilj igre bio je izvesti sve figure bez greške. Na početku su dvije djevojčice držale lastik omotan oko gležnjeva. Ako je igračica napravila sve potrebne elemente bez greške, lastik se dizao na koljena, zatim na struk, ispod pazuha i tako dalje.
Briškula i trešeta su vrlo popularne kartaške igre u Hrvatskoj. Često u njima uživaju stariji, ali i mlađi naraštaji uživaju u njima. Društvo bi se okupilo sa papirom za zapisivanje bodova i kartama i igrali bi do kasno u noć. Danas se održavaju posvuda turniri pretežito u briškuli. Postoji još mnogo kartaških igara kao kems, bela, magarac...
Najčešće se igra s tršćanskim kartama (tal. Carte Triestine). Ima 40 karata u jednom "macu" (špilu). Po istim osnovnim pravilima igra se obična i dupla briškula. Običnu briškulu igraju dva igrača ili u parovima (ukupno četiri igrača), a rijetko kada više igrača (3 ili 5), svatko za sebe. Dupla briškula se igra u dvoje ili četvero. Postoje različite varijacije igre i pravila, a ovdje je opisan način igre u Splitu i okolici. Igrači bacaju po jednu kartu naizmjenično, dok svi ne bace, a zatim najjača strana pokupi bačene karte. Time je završila jedna "ruka" te partije. Nakon toga svaki igrač, počevši od pobjednika te ruke, "peška" (uzima) po jednu kartu s maca i započinje nova ruka, i tako dok se ne odigraju sve karte. Izuzetno, u duploj bruškuli, ako se igra u dvoje, svaki igrač baca po dvije karte u svakoj odigranoj ruci, jednu po jednu, a isto tako i peškaje 2 karte s maca, jednu po jednu.
Igru započinje igrač kojemu su prvom podijeljene karte. Bačena karta predstavlja zog u kojemu se igra ta ruka. Igrač s najjačom kartom te ruke, kupi karte, prvi uzima novu kartu s maca i započinje novu ruku. Prva bačena karta može se "ubiti". Igrač je pobijedio ako ima najveći broj bodova (punata).
Kada četiri igrača igraju u parovima, svaki igrač dobije deset karata. Kako igrači dolaze na red, a prije nego što odigraju kartu, mogu zvati akužu. Igrači bacaju po jednu kartu naizmjenično, dok svi ne bace, a zatim najjača strana pokupi bačene karte. Time je završila jedna "ruka" te partije. Sljedeću ruku započinje igrač koji je "uzeo" prethodnu ruku najačom kartom. Kada igraju dva igrača, 20 karata okrenutih prema stolu ostaje u macu. Nakon svake ruke svaki igrač, počevši od pobjednika te ruke, "peška" (uzima) po jednu kartu s maca i započinje nova ruka, i tako dok se ne odigraju sve karte. Pobjednik je onaj s najviše punata.
Da bi ju igrali bit će vam potrebna ploća s nacrtanim linijama za mlin te devet crnih i devet bijelih figura za oba igrača. Linije su tri kvadrata povezani linijama. Cilj svakog igrača je vuči svoje figure po ploči i pokušati napraviti kombinaciju s tri figure koja se naziva Mlin. Kada dođe do uspješnog 'mlina' igrač ima pravo uzeti jednu figuru protivnika s ploče. Na kraju je pobjednik onaj igrač čije su figure ostale na ploči. Ova je igra podsjeća na nine men morris, samo što se on igrao na zemlji.
U Sinju su postojale dvije vrste igre na franje. Prva se zvala “gonja”, a druga “igra na rupe” ili “bunja”. Kod “gonje” su pravila izgledala ovako; igrači se rasporede dovoljno daleko po terenu da protivniku ta distancija nije poticajna za gađanje. Svaki od igrača stopalom pokrije svoju franju, s tim da drugi igrač ne može vidjeti je li franja ispod prstiju, po sredini stopala ili pod petom. Igrači polako kreću jedan prema drugom i kad jedan procijeni da mu distancija odgovara, vikne: stani, stop ili nešto slično. Potom se otkrivaju franje i onaj koji je viknuo stop, prvi gađa. Druga igra zvana “na rupe” ili “bunje” postala je popularnija i s vremenom je istisnula “gonju”. Na zemljanom terenu igrači petom udube dvije rupe. Jedan od igrača svoju franju drži u rupi, a ostali oko rupe, na udaljenosti koju sami procijene. Igrač iz rupe određuje čiju će franju gađati, a protivnik stopalima ograđuje franju kao kod “gonje”. Ako je franja pogođena od zada, udarac se ponavlja. Kad onaj koji gađa promaši, onaj čija je franja gađana, mora lize svoju ubaciti u rupu, kako bi dobio pravo gađanja. Ako promaši rupu, onaj prvi koji je gađao, također mora ubaciti svoju franju u rupu kako bi opet gađao.
Dvije najuspješnije igre na stranom tržištu su SCUM i Doodle jump. Hrvatski kreatori su izdali 30ak igara, ali tek ih se 10 uspjelo plassirati na strano tržište. To su Starpoint Gemini 2, Doodle Jump, Serious Sam, Free Croatia, Gas Guzzlers, Sickbrick, Sraz, Sunčica, Legacy - Dark Shadows, Urban jungle i SCUM.
Scum je nadolazeća multiplayer online survival igra , koju je razvio hrvatski studio Gamepires. Igra se odvija u Hrvatskoj gdje će do 64 igrača po poslužitelju pokušati preživjeti i otići s otoka tako što će prvo ukloniti implantat koji ih sprječava da odu. Igrač će zaraditi bodove slave kroz sudjelovanje u raznim akcijskim događajima ili jednostavno preživljavanjem u neprijateljskom okruženju. Ovi bodovi slave omogućuju igraču da bude kloniran natrag u slučaju smrti, te da se koristi kao valuta za kupnju ili trgovinu u različitim sigurnim zonama. Igrači će moći ojačati postojeće strukture i točke kako bi osigurali pozicije ili pohranili predmete kada je to potrebno. SCUM također nudi realističan noćni vid koji simulira udar fotona u leće i infracrveno svjetlo koje emitira naočale. Scum je prvi put najavljen u kolovozu 2016. Igra je puštena u rani pristup 29. kolovoza 2018., Najnovija glavna verzija puštena je 14. ožujka 2022.
Doodle Jump je platformska video igra koju je razvio i objavio hrvatski studio Lima Sky. Hrvati Igor i Marko Pušenjak autori su Doodle Jump , gdje Igor radi s adrese u New Yorku, a Marko živi u Hrvatskoj. U srpnju 2016. Lima Sky je najavila partnerstvo sa Skillzom kako bi razvila verziju igre za igranje na turnirima. Dana 20. prosinca 2020., Doodle Jump 2 objavljen je na App Storeu. U Doodle Jumpu cilj je voditi četveronožno stvorenje po imenu "The Doodler" kroz beskrajni niz platformi bez pada. Lijeva strana igrališta povezana je s desnom stranom . Za uređaje s akcelerometrom, igrači naginju uređaj s jedne na drugu stranu kako bi pomaknuli Doodler u željenom smjeru. Igrači mogu dobiti kratko pojačanje od raznih objekata, kao što su propelerski šeširi, jetpacki, rakete, opruge, trampolini i štitovi za neranjivost (samo neke razine). Tu su i čudovišta i NLO-i koje Doodler mora izbjegavati, pucati ili skočiti na njih kako bi ih eliminirao. Ciljanje se izvodi tapkanjem po različitim dijelovima ekrana.
literatura: