Digitalizacjia u doba koronavirusa
U posljednje vrijeme postalo je sve očitije da pandemija COVID-19 ne samo da je iz temelja promijenila način rada mnogih organizacija, već je također ubrzala neuspjeh mnogih poduzeća širom svijeta . Općenito govoreći, ovo je nastalo u dvije domene: eksterno – kako se tvrtke sučeljavaju s kupcima i dobavljačima te interno – kako tvrtke upravljaju zaposlenicima.
Obilježena razornim utjecajima na sredstva za život i poslovne rezultate, pandemija COVID-19 također naglašava golemu digitalnu podjelu između siromašnih i bogatih. Jedna od vjerojatnih posljedica COVID-19 je ubrzani trend digitalizacije poslovnih modela u kombinaciji s prelaskom komercijalnih aktivnosti s pretežno izvanmrežnih i klasičnih prodajnih mjesta na internetske. Međutim, s tim se postavlja pitanje hoće li to koristiti mnogim tvrtkama ili samo nekolicini. Pandemija je katapultirala potrebu za promjenom u nizu industrija, uz temeljnu promjenu ponašanja potrošača, od posjeta trgovini do kupnje putem interneta; potonje omogućuje prikupljanje puno više informacija o potrošačima, dodatno potkopavajući položaj dobavljača koji nemaju tako detaljne insajderske informacije i analitičke sposobnosti. Konzervativniji poslodavci mogli bi nastaviti promatrati kućni rad, iz perspektive prije COVID-a, kao nešto što nije optimalno, što je najprikladnije samo za nekoliko elitnih radnika, pa bi stoga mogli željeti brzo vratiti digitalni sat. Nadalje, dok potencijalno povećava fleksibilnost za poslodavce i zaposlenike te smanjuje izgubljeno vrijeme i energiju na putovanjima na posao, digitalizacija posla izazvala je zabrinutost oko povjerenja, novih oblika elektroničkog nadzora radnika i kolonizacije slobodnog vremena. Unatoč važnosti i učincima digitalizacije, zajedno s novim istraživanjima o implikacijama pandemije i sve više podataka o vjerojatnom utjecaju COVID-19, znanstveni rad koji istražuje izazove s kojima se suočavaju tvrtke i njihovi radnici u prelasku na digitalnu tehnologiju tek se pojavljuje. Psihološke prepreke usvajanju novih tehnologija ometaju napore tvrtki i njihovih donositelja odluka da prihvate digitalne platforme. Iako šire snage za i protiv digitalizacije nakon COVID-19 zahtijevaju dodatnu znanstvenu pozornost, do sada je ovoj temi usmjereno vrlo malo pažnje. Velik dio literature o digitalizaciji može se lako podijeliti na optimistične i pesimistične prikaze; ova studija nastoji uzeti u obzir širok raspon čimbenika, temeljenih na presjeku postojeće baze znanja, kako bi se potpunije istražila međuodnos između rizika i prilika. Kao i svaka nova tehnologija, digitalizacija sa sobom nosi predviđene i nepredviđene posljedice; možemo se baviti samo prvim, ali potonji će vjerojatno pojačati i pozitivne i negativne povratne sprege. Stoga su s digitalizacijom ulozi vrlo visoki; u ovoj studiji nastojimo pružiti uvid u ono što je u igri za tvrtke i njihove ključne dionike dok sile za digitalizaciju dobivaju zamah.Sukladno tome, pružamo uvid u izazove i mogućnosti pandemije za tvrtke.