Digitalizacija općenito podrazumijeva uključivanje digitalne tehnologije u sva poslovna područja i stoga je
različita za svaku industriju.
Četiri su vrste digitalne transformacije:
Transformacija procesa tvrtke usmjerena je na nove načine osmišljavanja poslovnih procesa kako bi se smanjilo vrijeme obavljanja poslova i troškovi te poboljšala kvaliteta. Primjer uspješne transformacije procesa je tvrtka Domino's Pizza, gdje danas kupci mogu naručiti hranu s bilo kojeg uređaja. To im je pomoglo da prestignu svog konkurenta Pizza Hut po pitanju prodaje. Druge tvrtke uvele su robotsku automatizaciju procesa kako bi pojednostavile svoje back-office poslove.
Tvrtke koriste digitalnu transformaciju kako bi promijenile tradicionalne poslovne modele.
Primjeri ove vrste
promjene poslovnog modela uključuju Appleov iTunes.
Istaknuti primjer kako transformacija domene funkcionira je mega-trgovac na internetskoj mreži, Amazon. Ušao je u novu tržišnu domenu lansiranjem Amazon Web Services (AWS) i trenutno je najveća usluga računalstva u oblaku/infrastrukturi na području koje je ranije bilo u vlasništvu divova kao što su IBM i Microsoft.
Najuspješnije korporacije prepoznaju da digitalna transformacija zahtijeva fleksibilan tijek rada, decentralizirani proces donošenja odluka i pristranost prema testiranju i učenju. Jedan od najboljih primjera ove organizacijske transformacije je agencija za potrošačke kredite Experian.
Trgovina je jedno od područja koje je u posljednjih nekoliko godina uvelike digitalizirano. Danas gotovo sve u maloprodaji sadrži crtični kod nekog oblika, od crtičnih kodova za brzi odgovor (QR) do poznatijih UPC crtičnih kodova otisnutih na praktički bilo kojem proizvodu u trgovini ili robnoj kući. Crtični kodovi su neophodni za upravljanje proizvodima kroz opskrbni lanac do krajnjeg potrošača. Čak i pametni telefoni sadrže aplikacije za skeniranje koje kupcima omogućuju brzo skeniranje crtičnih kodova kako bi prikupili dodatne informacije o proizvodima i locirali maloprodajne objekte u kojima se mogu kupiti.
Koliko god čudno izgledalo, mali crtični kodovi koje vidimo na paketima dostavljenim u naše domove, ili na svakom artiklu koji se nalazi u trgovini, započeli su s velikim pločama s crtičnim kodovima koje su bile pričvršćene sa svake strane vagona kako bi prijavili svoje kretanje dok su prolazili pored skenera. Ovakav način crtičnog kodiranja počeo se koristiti 1962. godine, iako su ga izumili Norman Joseph Woodland i Bernard Silver 1951. Woodlandov i Silverov patent uključivao je korištenje linija različitih debljina koje predstavljaju znakove koje čitatelji mogu skenirati. Uz višestruka ispitivanja i usavršavanja ove tehnologije, komercijalno izvediva rješenja crtičnog kodiranja postala su održiva. Nacionalna udruga prehrambenih lanaca sastavila je odbor za razvoj jedinstvenog sustava proizvoda s crtičnim kodovima 1970. godine, a do 1973. godine uvedeno je ono što je sada poznato kao Univerzalni proizvodni kod (UPC), stvarajući standard za komercijalnu upotrebu crtičnih kodova. 1974. godine uvedeno je skeniranje crtičnog koda u lancu trgovina u Ohiju, do 1984. se proširilo na gotovo trećinu svih trgovina u svijetu. Danas čak i najmanje tržište ili autoservis koristi tehnologiju skeniranja crtičnog koda. Crtični kod pruža mnoge prednosti pa tako olakšava automatiziranu kontrolu zaliha, što rezultira manjim brojem zaostalih narudžbi i povjerenjem u online kupnju.
QR kôd (kratica od engl. Quick Response kôd, odnosno brzi odgovor) tip je dvodimenzionalnog kôda ili šifre koji je osmislila Toyotina podružnica Denso Wave 1994., a danas je najpopularniji dvodimenzionalni bar kôd. Relativno nedavno, sustav je postao popularan i izvan autoindustrije zbog svoje brze čitljivosti i mogućnosti velike pohrane podataka. Kôd se sastoji od crnih modula raspoređenih u kvadratni uzorak na bijeloj pozadini. Kodirane informacije mogu se sastojati od bilo kakvih podataka (npr. binarnih, alfanumeričkih, Kanji simbola, i dr.). QR kôdove može očitati svaki mobitel s fotoaparatom i pristupom internetu koji ima instaliranu aplikaciju za čitanje QR kôdova.
Amazon je najveća svjetska internetska trgovina sa sjedištem u Seattleu, Washington. Jedna je od prvih velikih kompanija koja je prodavala razna dobra putem Interneta. Ima više od 40 podružnica uključujući Amazon Web Services, Zoox, Kuiper Systems, Amazon Lab126 i druge. Danas je toliko razvijena i međunarodno poznata te se s opravdanjem govori da nudi za svakoga po nešto. Osnovana je od strane Jeffa Bezosa 1994. godine, a pokrenuta 1995. godine. U začecima razvoja predstvaljala je online knjižaru, no s vremenom nudi i DVD-e te CD-e, softvere, videoigre, odjeću, namještaj, hranu i razna druga dobra. Danas više od 1,9 milijuna tvrtki, stvaralaca sadržaja i razvojnih programera u SAD-u koristi proizvode i usluge Amazona.
eBay Inc. je američka multinacionalna korporacija za e-trgovinu sa sjedištem u San Joseu, Kalifornija. eBay je osnovao Pierre Omidyar 1995. godine. Tvrtka vrijedna više milijardi dolara i posluje u 32 zemlje od 2019. Tvrtka upravlja web-stranicom eBay i online aukcijom na kojima ljudi i tvrtke kupuju i prodaju širok izbor dobara i usluga diljem svijeta. Kupci mogu besplatno koristiti web-mjesto, ali prodavačima se naplaćuju naknade za popis artikala nakon ograničenog broja besplatnih oglasa, te dodatna ili zasebna naknada kada se ti artikli prodaju.
Njuškalo je hrvatska web stranica s malim oglasima. Dio je Styria Media Group i među 10 najposjećenijih web stranica u Hrvatskoj. Njuškalo.hr je 2018. imao 1,4 milijuna korisnika koji su mjesečno prodavali 250.000 artikala, što ga čini najvećom hrvatskom web-stranicom s malim oglasima.
General Logistics Systems BV , također poznat kao GLS, logistička je tvrtka u britanskom vlasništvu sa sjedištem u Amsterdamu, Nizozemska. Tvrtka je bila poznata kao German Parcel kada ju je 1989. osnovao Rico Back . Kasnije je preimenovana u GLS i sada je podružnica Royal Mail -a . GLS djeluje izravno i putem partnerske mreže unutar 41 europske zemlje, osam američkih država i dvije kanadske provincije. Između 1999. i 2002. Back je razvio međueuropsku paketnu uslugu putem akvizicija i pokretanja. Ove su tvrtke 2002. godine objedinjene u brand General Logistics Systems (GLS). Između 2016. i 2017. GLS je kupio kalifornijsku tvrtku Golden State Overnight (GSO) Delivery Service, kasnije preimenovanu u GLS-US, kao i američku tvrtku za dostavu paketa preko noći Postal Express.
DPDgrupa (Dynamic Parcel Distribution) je međunarodna usluga dostave paketa sa sjedištem u Francuskoj. DPDgroup je u vlasništvu La Poste, međunarodne dostavne mreže kojom upravlja francuska državna poštanska služba. Godine 1999. Le Groupe La Poste je stvorila GeoPost, a 2001. GeoPost je postao glavni dioničar DPD-a, tvrtke osnovane 1977. u Aschaffenburgu , Zapadna Njemačka (Deutscher Paketdienst do siječnja 2008., zatim Dynamic Parcel Distribution). Iste godine GeoPost je kupio britansku tvrtku Parceline koja je u ožujku 2008. preimenovana u DPD. Usluge DPDgrupe dostupne su u Europi, Aziji, Južnoj Africi, Indiji, Brazilu i nekoliko drugih zemalja u svijetu. U 2020. DPDgroup je isporučio 1,9 milijardi paketa diljem svijeta i ostvario prihod od 11 milijardi eura.