Povijest off-road motora ima svoje korijene u potrebi za vozilima
koja se mogu kretati izvan asfaltiranih cesta. Prvi korak u ovom
smjeru napravljen je s razvojem bicikala s parnim pogonom kasnih
1860-ih, kao što su francuski Michaux-Perreaux parni velociped i
američki Roper parni velociped, što ih čini među prvima koji bi
mogli biti smatrani pretečama modernih off-road motora.
Prvi pravi off-road motori može se smatrati BSA Gold Star modelom
koji je osvojio International Six Days Trial (ISDT) 1939. godine.
Ovaj događaj označava početak off-road natjecanja i popularizaciju
motora koji su se mogli nositi s izazovima terena.
Od svojih početaka, off-road motori doživjeli su značajnu evoluciju
kako bi se prilagodili različitim terenima i zahtjevima vozača.
U 1960-ima i 1970-ima, off-road motori su postali popularni među
vozačima željnima avanture. Modeli poput Honda CR i Yamaha YZ počeli
su dominirati off-road natjecanjima, postavljajući standarde za
performanse i pouzdanost.
U 1980-ima, razvoj ovjesa, pogona na sve kotače i lakših materijala
učinili su off-road motore snažnijima i prilagodljivijima. U 1990-ima,
elektronički sustavi poput sustava za kontrolu proklizavanja (TCS) i
sustava upravljanja motorom (EMS) postali su standardni, poboljšavajući
performanse i sigurnost.
Danas, off-road motori opremljeni su najnovijom tehnologijom i inovacijama.
Elektronički sustavi kontrole trakcije, podesivi ovjesi, tehnologija
povezivosti i lagani materijali sastavni su dijelovi suvremenih off-road motora.
Off-road motori omogućuju vozačima da istraže divljinu i voze po najizazovnijim terenima. Od avanturističkih enduro motora do brzih MotoCross, off-road motori pružaju neograničene mogućnosti za ljubitelje adrenalina i prirode.