SADAŠNJOST BANKARSTVA

USPON INTERNETSKOG BANKARSTVA




Teško je zamisliti da je nekada svo bankarstvo bilo u stvarnim financijskim institucijama. Čak je i jednostavni zadatak provjere stanja na vašem računu zahtijevao odlazak u banku. Danas možete provjeriti stanje na računu, poslati novac, podići gotovinu, prenijeti sredstva i još mnogo toga - direktno sa svog pametnog telefona, računala ili tableta.
Evolucija internetskog bankarstva započela je 1980-ih kada su se definicija i praksa internetskog bankarstva znatno razlikovale od one koja postoji danas. Definicija internetskog bankarstva ili definicija neto bankarstva uključuje bilo koji sustav elektroničkog plaćanja koji omogućava klijentima financijske institucije da obavljaju financijske transakcije putem internetske stranice ili aplikacije financijske institucije koja omogućuje internet. Ovdje je sve počelo.


TIMELINE:


1. - 1981.

Rana verzija onoga što se smatralo internetskim bankarstvom započela je 1981. New York City je prvo mjesto u SAD-u koje je isprobalo inovativan način poslovanja pružajući usluge na daljinu kao četiri glavne banke - Citibank, Chase Manhattan, Chemical Bank i proizvođači Hannover - svojim klijentima omogućili home-banking pristup.


2. 1983

Banka Škotske ponudila je kupcima prvu uslugu internetskog bankarstva u Velikoj Britaniji nazvanu Homelink. Ljudi su se morali povezati na internet putem svojih televizora i telefona kako bi plaćali račune i prebacivali novac. U to je vrijeme formirano ono što je danas poznato kao internetsko bankarstvo.


3. 1994

U listopadu 1994. godine, savezna kreditna unija Stanford postala je prva financijska institucija u SAD-u koja je ponudila internetsko bankarstvo svim svojim klijentima. Godinu dana kasnije, predsjednička banka postala je prva banka u zemlji koja je klijentima nudila pristup njihovim računima putem interneta. Prednosti sustava internetskog bankarstva počele su se hvatati jer su mnoge druge banke ubrzo slijedile vodstvo Predsjedničke banke.


4. 1996

Razvoj internetskog bankarstva nastavljen je s jednom od prvih uistinu uspješnih internetskih banaka, NetBank - koja je osnovana 1996., a zatvorena 2007. godine.

5. 1998

Bank of Internet USA službeno je osnovana u sklopu osnivanja tvrtke BofI Holding Inc. 6. srpnja 1999. godine, što ju čini najstarijom internetskom bankom u Americi; otvorila se za poslovanje 4. srpnja 2000. Pogodnosti internetskog bankarstva postale su očigledne mnogim kupcima. Da nabrojimo samo neke: veće kamatne stope na mreži nego kod tradicionalnih banaka, veći pristup računima i internetski bankarski transferi.


6. 2001

U 2001. godine Bank of America ušla je u povijest kao prva financijska institucija koja je stekla više od 3 milijuna klijenata internetskog bankarstva, oko 20 posto svoje klijentske baze u to vrijeme. Sve je više ljudi počelo shvaćati prednosti internetskog bankarstva.


7. 2006

Kako se razvoj internetskog bankarstva nastavio, polako je stekao popularnost u e-trgovini. Kad su banke velikih imena počele nuditi internetske proizvode i usluge, činilo se da e-bankarstvo dobiva legitimitet za potrošače. Do 2006. internetsko bankarstvo postalo je glavno: 80% banaka u SAD-u nudilo je usluge internetskog bankarstva.


8. 2010

U istraživanju iz 2010. o potrošačkim naplatama i trendovima plaćanja, Fiserv, tvrtka za financijske usluge, otkrila je da internetsko i mobilno bankarstvo raste bržim tempom od interneta. Internetsko bankarstvo nastavilo se razvijati kako se nudi više inovacija i pogodnosti. Bank of Internet USA predstavila je niz novih i tehnološki naprednih proizvoda i usluga od svog osnivanja, uključujući aplikacije za mobilno internetsko bankarstvo za najpopularnije mobilne uređaje, depozit za mobilne čekove, Popmoney za prijenos novca putem teksta ili e-pošte i EMV-chip debitne kartice .


9. 2018

Internetsko bankarstvo danas je postalo toliko rašireno da klijenti očekuju da računi uključuju besplatno internetsko bankarstvo, a mnoge banke posluju samo putem interneta, učinkovito smanjujući režijske troškove kako bi ponudile konkurentnije stope na štednim računima i uživale veće profitne mreže.



GENERALNO BANKARSTVO

Elektroničko bankarstvo, kao što je već rečeno, uvelike je opsluživalo i širu javnost i bankarsku industriju. To je rezultiralo stvaranjem povoljnijeg okruženja koje podržava rast, produktivnost i prosperitet. Osim mnogih opipljivih koristi u obliku smanjenja troškova, skraćeno vrijeme isporuke, povećana učinkovitost, smanjenje rasipanja, e-bankarstvo s elektroničkim nadzorom i temeljito nadziranim okolišem obeshrabruju mnoge nezakonite i nelegitimne prakse povezane s bankarskom industrijom poput pranja novca, prijevara i pronevjera. Daljnje e-bankarstvo pomoglo je bankama u boljem praćenju njihove baze klijenata. E-bankarstvo također pomaže u dokumentiranju ekonomske aktivnosti masa.

PREDNOSTI E-Bankarstva

  1. Mnogi ponavljajući i dosadni zadaci sada su u potpunosti automatizirani što rezultira većom učinkovitošću, boljim korištenjem vremena i poboljšanom kontrolom.
  2. Porast e-bankarstva učinio je banke konkurentnijima. Također je doveo do širenja bankarske industrije, otvaranja novih putova za bankarske operacije.
  3. Elektroničko bankarstvo uvelike je pomoglo bankarskoj industriji da smanji rad s papirom, pomažući im tako da manje papira premještaju u okruženje.
  4. Elektroničko bankarstvo također je bankama pomoglo u ispravnom dokumentiranju njihove evidencije i transakcija.
  5. Doseg i mogućnosti isporuke računalnih mreža, poput Interneta.

MANE E-Bankarstva

  1. Hakiranje, špijunski program, računalni virus i razbijanje mrežne lozinke slabost su e-bankarstva ili modernog bankarstva.Mrežni hakeri koriste računalni virus i nakon što ga šire, kompromitiraju računalo drugih. Nakon toga znaju sve detalje računalne i bankarske lozinke i ilegalno prenose novac na svoje račune.