Prerana smrt direktora Satoshi Kona, umirovljenje Hayao Miyazakija, nedostatak animatora te veoma učestalo piratstvo licenciranih anime i manga materijala doveli su industriju u opasnost. No, sve se više animacijskih studija razvija i oni nastavljaju s animiranjem novih djela. Manga se većinom crta digitalno te održava svoj konzumerizam. Zbog zahtijevanja manje pažnje i koncentracije većina ljudi preferira gledanje animea nad čitanjem mangi. No, manga ne gubi svoju publiku te je tehnički lakše proizvodiva nego anime. Online piratstvo i čitanje digitaliziranih mangi preko interneta ne ometa unos koji manga još uvijek omogućava. Razlog tome jest što manga ne postoji sama, već zbog svoje povezanosti sa ostalim komercijalnim oblicima, ona si osigurava postojanje neovisno o ekonomskom stanju ili obliku medija kojim je prikazana. Uz animirani oblik, video igrice i promotivne materijale, zatvara krug profita koji konstantno kruži.
Proizvodnja se svakako digitalizira, no ne umanjuje vrijednost medija koji je različito reklamiran putem interneta ili televizije. Neovisno je li manga tiskana ili prikazana na našim zaslonima, ona će ostati masovan medij kojeg milijarde ljudi diljem svijeta obožava i čita iz različitih razloga, prvenstveno iz zabave i osjećaja koje im pruža kroz svoje glavne likove i svjetove.
Teško da ćemo u budućnosti vidjeti velike promjene s umjetnošću, jer to rade umjetnici. Uostalom, nemoguće je "proizvoditi" umjetnost. Nije moguće proizvesti ni kreativnost. Tehnologija se ne može koristiti za stvaranje jedinstvenih, sofisticiranih anime likova i dizajna, pogotovo ne u onoj mjeri u kojoj su za to sposobni umjetnici i mangake. Umjetnost i kreativnost uvijek će se svoditi na umjetnike, bilo da se rade pomoću tehnologije ili olovke i papira.
Razvojem digitalizacije anime dobiva mnoge nove mogućnosti. Za razvitak industrije u budućnosti ne možemo znati ništa, no možemo očekivati neke inovacije. Na primjer; inovacije u produkciji prilikom animiranja serije, kombiniranja industrije s virtualnom realnošću, prebacivanja manga industrije isključivo u digitalni oblik i slično. Mnogi smatraju da ključ u napretku leži u fokusiranju na stvaranje platformi (masovnih databaza sa serijama i mangama) umjesto proizvodnje DVD-ova.
Nestabilno stanje industrije dovodi do pitanja hoće li anime uskoro izumrijeti, što je dosta velikih direktora potvrdilo. Također, velik problem predstavlja manjak ideja. Iako se industrija nalazi na dobrom putu te zarađuje bilijune na internacionalnom tržištu, postoji dosta prijetnji te prekretnica koje bi ju mogle dovesti do propasti. Ono što se sigurno može reći je to da će napretkom digitalizacije industrija, a i sama adapcija napredovati te dobivati nove reforme i inovacije.